Google+

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

نرم افزار های بسیار زیادی در رابطه با فشرده سازی فایل در سیستم عامل لینوکس وجود دارد که با امکانات متنوع نیاز های کاربران را مرتفع مینمایند. یکی از این نرم افزار ها peazip نام دارد که هم در سیستم عامل لینوکس و هم ویندوز قابل نصب می باشد. در این آموزش قصد داریم تا با مراحل نصب و کار با این نرم افزار آشنا شویم. (متاسفانه این نرم افزار دارای integration خوبی با ناتیلوس نبوده و در صورت نیاز عملیات فشرده سازی از داخل خود نرم افزار صورت پذیرد)

دانلود آموزش آشنایی با peazip نرم افزار فشرده سازی فایل

نظرات (۱۲)

امنیت رو بیشتر دوست دارم...
خیلی ممنون
منتظر CEH قسمت سوم هستیم :)
یا علی
salam ostad
man ru computeram 2 ta hard daram yekish sata va unyeki ide hast.
man ru sata ubuntu 12.04 lts ro nasbesh kardam..
ru systemam ham faghat ubuntu ro daram.vali nemidunam chera drive haye harde sata ro ke ubuntu ro rush nasb kardam ro neshun nemide.
vali drive haye harde ide ro neshun mide.

lotfan begin chikar konam?
mamnun
پاسخ:
یعنی چی؟ پوشه روت هست دیگه!!!!کجاا نشون باس بده؟»
سلام استاد ببخشید برای امتحانات بین المللی لینوکس باید چه کتابایی رو بخونیم؟
پاسخ:
وی قسمت کتاب های سایت کتابی که عکس گاو روش داره ؛(
  • محمد نجاتی
  • سلام مهندس, ببخشید یه سوال داشتم میشه تو خونه یه سرور بخریم و سرویس های مختلف لینوکس روش نصب کنیم و کلا بتونیم باهاش کار کنیم؟ حدودا چقد هزینه داره؟
    پاسخ:
    هیچی یه کامپیوتر ارزون هم جوابتو میده برای چه کاری میخوای؟
    سلام استاد عزیز

    من دیروز سوال برسیدم ولی انگار نتونستم خوب توضیح بدم.امیدوارم امروز بتونم.

    من روی کامبیوترم دو تا هارد دارم یکی sata و اون یکی IDE.من روی هارد ساتا تقریباْ 20 گیگ برای اوبونتو بارتیشن بندی کردم.و در بقیه هاردم اطلاعات دیگه ای دارم که این اطلاعات رو زمانی که از windows استفاده میکردم روی هارد ذخیره کردم.
    الان درایو های هارد ساتا (هاردی که اوبونتو روش نصبه) رو نشون نمیده.ولی تمام درایو های هارد IDE رو نشون میده.

    اینم نتیجه دستور : sudo fdisk -l

    http://upir.ir/934/Screenshot.png
    پاسخ:
    خروجی این دو دستور رو برای من بفرستید

    df -ah

    ls /dev/sd*


    دستور دوم رو کپی کنید و در ترمینال paste کنید

    بازم سلام

    اینم نتیجه دستوراتی که شما فرموده بودین :

    http://uploadco.ir/uploads/a8pt380ziub7qx3vmkd.png
    پاسخ:
    خب شما بارگزاری نکردی بقیه درایو ها رو خب
    در زمان نصب میتونستین این کار رو انجام بدین
    team viewer میتونین بهم بدین؟

    بله استاد اختیار دارین

    ID = 521 199 030
    Pass = 2623
    ببخشید استاد که انقد اذیتتون می کنم.

    فک کنم اینم به دردتون بخوره

    این هارد IDE :

    http://uploadco.ir/uploads/f5jzxnp8zgdw9x4ci1h.png

    اینم هارد SATA :

    http://uploadco.ir/uploads/ij55i321k4qe2h9v100.png
    سلام استاد

    مشکل رو خودم پیدا کردم.یادم اومد که من درایو هامو وقتی که از ویندوز استفاده می کردم با bitLocker Encrypt کرده بودم.

    نه مشکل از نصب بود و نه load کردن درایو ها موقع نصب.

    باتشکر از این که وقتتونو واسه کمک به من گذاشتین.

    ممنون
    پاسخ:
    عذر میخوام ولی این ۲ روز واقعا درگیر کار بودم
    درود بر شما استاد نازنینم.
    امیدوارم خوب و خوش و بهروز باشید.
    گرچه می‌دونم که چندگاهیه که من‌و دردسرام‌و نمی‌بینین، خوش و خرمین.
    شما که اینهمه خوب و بزرگوار و مهربونین و تلاش بی‌دریغتون‌و پیشکش پیشرفت دانش و آگاهی پارسیان می‌کنین،
    چه بهتره که اندازه‌ی بسته‌هایی که تو تارنماتون می‌ذارین‌و هم بنویسین.
    راستش می‌خواستم رایانامه بدم، ولی ازونجایی که پیشتر بهم هشدار «گری مایند» داده بودین، گفتم ۱ سرکی به اینجا بزنم، و... .
    استاد! همونجور که می‌دونین من کوبونتو ۱۴.۰۴ نازنین‌و دارم و پی‌زیپ 5.3.0 روش سواریدم، بالا نمیاد این پی‌زیپه!!
    نوشتارهای پیشین پی‌زیپم رو کوبونتو ۱۲.۰۴‌ام می‌ذاشتم، کار نمی‌کردن.
    اینه که از نوشتار جابجاشو(پورتابل)ش کمک می‌گیرم.
    ولی اینم گیرای خودشو داره؛ نمونش بسته‌های RARو بیرون نمی‌ده و می‌گه:
    Can't load '/home/peazip_portable-5.3.0.LINUX.x86_64.GTK2/res/7z/Codecs/Rar29.so' (/home/peazip_portable-5.3.0.LINUX.x86_64.GTK2/res/7z/Codecs/Rar29.so: wrong ELF class: ELFCLASS32)
    برای بیرون کشیدن بسته‌های RAR هم ناچارم از نوشتار ویندوزی پی‌زیپ که با «واین» راش می‌ندازم، کمک بگیرم.
    ولی درست و سرراست کار کردن پی‌زیپ رو کوبونتوی نازنینم شده آرزوم.
    ببخشید که پرگویی کردم.
    دوستون دارم و از خدا براتون پویایی و پیشرفت و پرتوانی می‌خوام.
    پاسخ:
    peazip رو بی خیال شو و بسته rar و p7zip رو نصب کن و با file roller کار کن
    من این برنامه رو نصب کردم روی لب تابم بعد یه بازی دانلود کرم که فایلش زیپ شدس وقتی روش کلیک میکنم خودش اون برنامه بازی رو میبره تو یه برنامه peazipولی نمی دونم باید چه جوری باش کار کنم یعنی چه جوی از فشره شدن درش بیارم .میشه بهم کمک کنید ممنون میشم .
    پاسخ:
    روی فایل کلیک کنید و از منوی بالای اون extract رو بزنید - اگر از برنامه خوشتون نیومد میتونید از قسمت properties هر فایل برنامه roler  رو انتخاب و set as default رو بزنید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی