Google+

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی


SSH یک پروتکل انتقال امن اطلاعات میباشد که توسط تیم OpenSSH برای سیستم عامل OpenBSD و سیستم عامل های لینوکس و یونیکس توسعه داده شده است و انتقال اطلاعات به صورت امن را امکان پذیر می سازد. در این ویدیو به آموزش مقدماتی این پروتکل می پردازیم.

دانلود آموزش SSH - پروتکل ارتباط امن - قسمت اول

دانلود آموزش SSH - پروتکل ارتباط امن - قسمت دوم

دانلود آموزش SSH - پروتکل ارتباط امن - قسمت سوم

نظرات (۲۳)

تشکر از سایت و فیلمهای آموزنده تان
واقعا آموزشهای خوبی میدین
لطفا ادامه دهید

اگه امکانش باشه بیشتر برنامه های kali رو آموزش بدین.
پاسخ:
میترسم پلیس فتا گیر بده سایتو فیلتر کنن :(
  • علی رضا پژوهش
  • والا آدم هزار بار باید چک کنه ببینه چی نوشته و به کجا لینک داده. عجب داستانیه.

    آقا دمت گرم که ویدئو میذاری.
    پاسخ:
    خواهش میکنم ولی من متوجه نشدم!! مشکل از سایت منه؟
    سلام چطور میشه از شیلتر بگذریم تو لینوکس و چطور میشه از یوتیوب و اینا وانلود کنیم
    پاسخ:
    ایمیلتون رو بگین
    عالی بود استاد.
    پاسخ:
    نظر لطفتونه
    سلام استاد

    فوق العاده بود.
    مرسی
    مرسی،واقعا عالی بود!
    فقط یه سوال:
    پسورد دیفالت چیه؟ هر چی میزنم جواب نمی ده
    پاسخ:
    پسوورد دیفالته چی؟
    معذرت می خوام مشکل حل شد،نمی دونستم واسه ویرچوآل باکس باید تنظیمات خاص خودش رو انجام داد، فکر می کردم پسورد خاص یا یه همچین چیزی داره که وارد نمی شه!
    به هر حال مرسی
    سلام منم سوال آقای ممدقصاب رودارم،چه طوری میشه واقعا
    پاسخ:
    ایمیلتون لطفا
    سلام .چند سوال داشتم . شما فرمودید میتوان کاری کرد که هکرها نتوانند نسخه سیستم عامل شما و ابزار هایتان را بفهمند ودر ابهام فرو بروید این کار چگونه (در لینوکس) ممکن است.
    هک کردن ویندوز 8.1 سخت تر است یا یک لینوکس اپدیت . و چقدر زمان میبرد .(نرم افزارهای فایروال لینوکس مثل ugfw چه میزان تاثیر گذارند )
    چگونه می توان کاری کرد که وبسایت هایی که از انها بازدید میکنیم نتوانند ip ما را بدست اورند (بدون استفاده از فیل ش) . مثلا تخته ip انها را فلج کنیم یا هر کار دیگر که ردیابی را سخت کند .
    با تشکر فراوان.
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز برای مخفی کردن سرویس هاتون میتونید از ابزار هایی مثل snort یا utm ها استفاده کنید
    "هک کردن ویندوز 8.1 سخت تر است یا یک لینوکس اپدیت" این جملتون کلی داستان پشتشه : remote باشه یا local - با browser باشه یا سرویس - از آنتی ویروس رد بشه یا نه و خیلی سوال دیگه - میشه فقط با یه فایل کوچیک کل سیستم رو در اختیار گرفت
    معمولا برای گم شدن رد \ا میتونید از سرویس های Tor و پراکسی های ssl استفاده کنید
    سلام آقای طاهری
    ببخشید وقتی اتصال ssh برقرار شد مگه همه اطلاعات رمزنگاری شده رد و بدل نمی شه؟ پس چه نیازی به عوض
    کردن پورت هست که تو پورت اسکن های معمول پیدا نشه؟ گیرم یک هکر بیاد و پورت رو پیدا کنه و sniff بکنه. clear text که نیست. هست؟
    پاسخ:
    نه ولی ممکنه روی اون پورت حملات brute force رو اجرا کنه - البته این رو هم میتونید با استفاده از احراز هویت توسط کلید بلاک کنید - همیشه سعی کنید امنیت رو به صورت لایه ای پیاده کنید
    من هم سوال ممد قصاب رو دارم
    پاسخ:
    ایمیل شد
    آقا منم سوال اونهایی رو دارم که چه جوری میشه از لینوکس سایت های فیلتر رو باز کرد
    پاسخ:
    ایمیل شد
    سلام ببخشید من نمی دونستم این سوال رو کجا بپرسم.
    میشه به زبان ساده بگید reverse ssh چیه و برای انجام اون به طور عملی چه چیزهایی می خوام و باید چیکار کنم؟
    ببخشید من نمی دونستم این سوالم رو کدوم قسمت بپرسم.
    میشه به زبان ساده بگید reverse ssh چیه و من برای انجام عملی اون چه چیزهایی نیاز دارم و چه باید بکنم؟
    سلام
    لطفا میشه درباره ssh over dns , dns over ssh یه مقدار توضیح بدید.
    جواب سئوال ممد قصاب رو هم اگه زحمت نیست برام بفرستید/.
    متشکرم
    پاسخ:
    http://zarb.org/~gc/html/udp-in-ssh-tunneling.html

    اگر جاییش رو متوجه نشدید بفرمایید
  • محمد آهنگر
  • سلام
    سایت موفقی دارین، انشاالله بهتر هم بشه.
    ظاهرا این آقای ممد قصاب مشکل خیلی ها بوده از جمله خودم. ممنون میشم اگه کمک بفرمایید.
    و دیگه این که چور میشه ی آدرسی پروکسی رو به عنوان پروکسی پیش فرض برای اوبونتو یا کالی تعریف کرد تا سیستم همه ی درخواست های خودش رو از اون بپرسه و نه فقط بروزر ها.
    ممنون
    سلام
    پارت2و3 دانلود نمیشه!!! مشکل از کجاست؟؟؟
    پاسخ:
    تست کردم لینک سالمه
    سلام استاد مرسی خیلی زحمت کشیدی یه دونه ای
    سلام خسته نباشید بسورد این اموزش چیه
    پاسخ:
    www.graymind.ir
    مرسی استاد همین الان دیدم واقعا دستت درد نکنه خیلی زحمت کشیدی
    من نیز درخواست جواب برا سوال ممد قصاب لطفا
  • شامیر ترابی
  • من هم سوال ممد قصاب لطفا
    پاسخ:
    vpnm.me
    سلام دوست عزیز
    تشکر از ویدیوهاتون
    ولی لینک خرابه
    اگه میشه لینک جدید بفرستید به ایمیلم
    و یه سوال دیگه ای ک داشتم در مورد شیلتر شکن ها تو لینوکس بود که اگه میشه ویدیویی چیزی ازش بسازین استفاده کنیم.
    پاسخ:
    با openconnect میتونید از ciscoanyconnect استفاده کنید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی