Google+

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

گاهی اوقات نیاز است کارخاصی در زمان خاصی و به صورت دوره‌ای انجام شود، مثلا گرفتن بکاپ از پایگاه داده، ارسال ایمیل و خبرنامه و کارهایی نظیر این. برای انجام این کار در ویندوز از Schedule Task استفاده می شود. در سیستم عامل‌ های متن باز نظیر لینوکس و یونیکس برای این منظور ابزارهایی بنام Cron و at وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.


دانلود آموزش آشنایی با job scheduling در لینوکس

نظرات (۸)

کارتون عالیه, سایت خیلی مفیدیه :)
سلام استاد ببخشید میشه گفت چون سیستم عامل لینوکس مثل ویندوز پارتیشن بندی نمیشه وقتی سیستم عامل لینوکس بپره تمامه اطلاعات هم پاک میشه؟جون یه پارتیشن داره دیگه روت
پاسخ:
شما میتونید پارتیشن home خودتون رو جدا کنید
سلام خوب عزیز پارتیشن هوم جدا باشه یعنی موقع نصب نمیره ؟ مثلا شما میخوای قبلا ابونتو بود الان کالی بریزه تنها دلیلی که من به لینوکس مهاجرت نمیکنم همین هستش تشکر
پاسخ:
نه برای چی از بین بره - شما فقط در زمان نصب اون رو به عنوان home ماونت میکنی بدون فرمت کردنش
اصولا سیستم های تحت لینوکس ایمن تر از ویندوز هستن بویژه در مورد حفظ اطلاعات چون از فرمت ext4 استفاده میکنن و میدونیم این فرمت از آن تی اف اس ویندوز ایمن تر هست.
A member of Linux development team
پاسخ:
نظر من متفاوته - امنیت یک سیستم فقط به ادمینش بستگی داره نه پلتفرمش
اون که البته. حرفم راجع به امنیت شبکه نبود گرچه خودتون خوب میدونین سیستم های تحت ویندوز چه مقدار حفره های امنیتی داره که مخصوصا هم اینگونه طراحی شده تا بشه اطلاعات کاربرها را جمع آوری کرد. شاید هم به همین دلیله که هیچکدام از سازمانهای جهانی و دولتهایی که میشناسم از تحت ویندوز استفاده نمی کنن. اکثرا به نوعی از مشتقات ردهت لینوکس دارن سود میبرن.
راجع به پیام نیما میگفتم. حرفم راجع به امنیت پارتیشن بود که پارتیشن ویندوز خیلی ضعیف هست در مقایسه با مابقی. الان برای حفظ اطلاعات حساس دیگه حتی از ext4 هم استفاده نمیشه.
سلام.
چرا آموزش های شما اینقدر حجیم هستن؟! ۵۷ مگابایت برای آموزش یک مطلب خیلی زیاده. البته نگفتید این آموزش فیلمه یا عکسه یا نوشته.
به نظر من اگه میخواید اکثر این قشر کوچک کاربران لینوکس از آموزش های شما استفاده کنن بهتره اونها رو با حجم کم ارائه بدید. مثلا من الآن میخواستم این رو دانلود کنم پشیمون شدم.
پاسخ:
چی بگم والا!!!
۵۰ مگ دانلود میشه ۲۰۰ تا تک تومنی - غصه این رو هم باید بخورم؟؟!!
واقعا متاسفم برای این طرز بیان شما.
شما غصه نخور. برای ما هم هیچ اهمیتی نداره. راحت باش...
مرســــــــــــــــــــــــــــــــی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی