Google+

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

دیگر تغییرات - یک قدم بزرگ به سمت Wayland



ویلند نسل جدید تکنولوژی نمایش و اعمال ورودی در گنو/لینوکس است. این فناوری، گرافیک‌های بهبود یافته‌ای را ارائه می‌کند و محدودیت‌های تکنولوژی نمایش فعلی که X نامیده می‌شود را از میان برمی‌دارد. این مدیر نمایش همچنین پایه‌های لازم برای افزایش امنیت نرم‌افزارها را فراهم می‌آورد. در نسخه‌ی قبلی پشتیبانی ابتدایی از این مدیرنمایش ارائه شد و از آن زمان تا کنون در طول ۶ ماه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه انجام گرفته است. عملکردهای جدید برای ورود و مدیریت ورودی‌ها افزوده شده و پایداری بیشتر و هماهنگی با اپلیکیشن‌های X11 نیز بهبود یافته است.

علاوه بر موارد ذکر شده، تغییرات ریز و درشت بسیاری در نسخه جدید میزکار محبوب گنو/لینوکس اعمال شده که شامل بخش تنظیمات بلوتوث کاملا جدید و ساده‌سازی شده، بهبود کلی سرعت اجرا و عملکرد و نیز کاهش منابع مصرفی، بهبود قابل توجه در انیمیشن‌ها و افکت‌های انتقالی برای زیبایی و دلچسبی هرچه بیشتر محیط، بهبودهای جزئی در المان‌های گرافیکی برای رفع نواقص و ناهماهنگی‌ها، بهبود قابل توجه مکان‌یابی جغرافیایی مبتنی بر وای‌فای و GPS و تنظیمات و برنامه‌های مربوط به آن، ادغام با سرویس پرینت ابری گوگل و امکان ارسال پرونده‌ها به گوگل درایو، اپلیکیشن‌های جدید در حال تکامل برای ضبط صدا، بررسی لاگ‌ها و ارتباط IRC، بهبودهای فراوان در مرورگر پیش‌فرض Web و بسیاری تغییرات و بهبودهای دیگر نیز راهی این نسخه شده‌اند تا تجربه‌ی استفاده از گنو/لینوکس را بیش از پیش لذت‌بخش کنند.

جالب توجه است که از همین امروز با ارائه نسخه‌ی 3.12، چرخه‌ی توسعه نسخه بعدی این میزکار توسط تیم توسعه‌دهنده‌ی آن بر روی گیت آغاز شد. کلیه کدهای منبع این میزکار که یکی از بزرگترین پروژه‌های نرم‌افزار آزاد محسوب می‌شود تحت مجوز GPL در دسترس است. برای بهره بردن از این نسخه از محیط گرافیکی گنوم، بهتر است مدتی منتظر بمانید تا توزیع‌های مطرح گنو/لینوکس نظیر فدورا و اوپن‌سوزه آن را بصورت پایدار وارد مخازن رسمی خود کنند. همچنین نسخه‌ی جدید اوبونتو که حدود بیست روز دیگر با میزکار اختصاصی یونیتی عرضه خواهد شد نیز امکان نصب و اجرای این نسخه از گنوم را خواهد داشت.  در صورتی که همین امروز اصرار به نصب و آزمایش این محیط دارید می‌توانید ایمیج مربوط به نسخه آزمایشی فدورا را به همراه گنوم 3.12 از این لینک دریافت و نسبت به نصب آن اقدام کنید؛ تنها در حالتی این انتخاب را توصیه می‌کنیم که با سیستم‌عامل گنو/لینوکس آشنایی داشته و از انتخاب خود آگاهی کافی را دارید.

نظر شما درباره میزکار گنوم و در مجموع محیط گرافیکی سیستم‌عامل گنو/لینوکس چیست؟

 

نسخه 3.12 میزکار گرافیکی GNOME برای گنو/لینوکس منتشر شد - قسمت اول

 

منبع : zoomit.ir

نظرات (۱)

سلام
واقعا سایتتون حرف نداره..من همیشه آموزشاتونو دنبال میکنم,عالیه..
لطفا درباره Kali Linux و ابزارهاشم مطلب بزارین.
تشکر.
پاسخ:
ایشالا در ادامه مباحث CEH
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی