Google+

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی


خبری خوش برای محققین امنیت : "ارایه نسخه 1.0.7 کالی لینوکس با قابلیت رمز نگاری بر روی USB"

در آخرین نسخه ارایه شده این توزیع لینوکس قابلیتی به نام "" اضافه شده است که کاربران را قادر می سازد یک نسخه persistant از کالی لینوکس را بر روی یک فلش دیسک ساخته و آن را رمز نگاری کنند و بدین طریق از اطلاعات تست نفوذ خود محافظت نمایند. 

هم اکنون دو گزینه بر روی صفحه بوت کالی وجود دارد که یکی با قابلیت رمز نگاری و دیگری بدون رمز نگاری می باشد. آخرین نسخه کالی لینوکس را میتوانید از اینجا(32 بیت) و اینجا(64 بیت) دانلود کرده و یا با استفاده از دستورات زیر جدیدترین نسخه را نصب نمایید:


apt-get update
apt-get dist-upgrade
# If you've just updated your kernel, then:
reboot


نظرات (۱۰)

سلام استاد ببخشید اون موسسه ای که برای تدریس لینوکس گفتید خوبه و مدرکش بین المللیه چی بود؟
پاسخ:
موسسه رمیس (ارژنگ)
برای مدرک بین المللی هم باید آزمون بدید
استاد ببخشید اگه این کلاسا رو به صورت پیشرفته بریم برای درک مطلب مشکلی پیش نمیاد؟اخه خونمون شهرستانه!
پاسخ:
آدم همه چیو یواش یواش یاد میگیره دیگه
شما پیش زمینشو بخون مثل +security بقیش همه تکنیک و نرم افزاره
اقای طاهری security+ تو دوره lpic جا میشه یا خودش یه دوره ست؟
پاسخ:
نه خودش یک دوره جداگانه هست
سلام اقای طاهری
من وقتی که از بعضی از ارگومانهای nmap استفاده میکنم اینترنتم قطع میشه.مشکل از isp هست؟
پاسخ:
دستور رو بفرستین
مطالب عالی نوشنتین خیلی خوشم اومد...
سلام. من نسخه ی ۳۲ بیتی رو دانلود کردم و بصورت بوتیبل روی فلش ریختم/ چون درایو ODD ندارم.
حالا چطور میتونم روی همین فلش یا فلش دیگه ای نسخه ی Live USB persistence encryption رو نصب کنم؟
آیا همین فلشی که بوتیبل کردم پایان کاره؟
آیا در این حالت هم بعد از ری استارت کردن/ تمام اطلاعات قبلی پاک میشه؟
ممنون میشم یه مقدار ابتدایی تر توضیح بدید.
شاد باشید.
پاسخ:
تو حالت persistant که چیزی پاک نمیشه
با سلام و عرض ادب
میخواستم از زحمات بیدریغ شما استاد عزیز تشکر و قدردانی کنم
براتون آرزوی سلامتی و پیشرفت روزافزون میکنم
سلام
من یک فلش 32گیگ را دو پارتیشن کردم هر دو fat32
روی یکی kali linux با قابلیت بوت قرار دادم با نرم افزارUniversal-USB-Installer
که با آن بی در سر بوت میشود
پارتیشن دوم را هم persistence نام نهادم و آن فایل persistence.conf را در آن کپی کردم
وقتی با گزینه Live USB Encrypted Persistence بوت میشوم
تغییرات در آن ذخیره نمیشود
لطفا راهنمایی بفرمایید
salam man ye bar too flash usb2 nasb kardam soratesh paine gir mikone sistem man usb3 poshtibani nemikone rahi ast sorate usb2 ra bala bord
پاسخ:
نه متاسفانه به خاطر چیپستش - اما سرعتش اونقدرام پایین نیست - شما رمتون چنده؟
  • زبیر رئیسی
  • سلام استاد عزیز
    بنده کالی لینوکس را بر روی لپ تابم نصب کردم و کاملا گراب آن نیز نصب شد، ولی در هنگام بالا آمدن لپ تابم خاموش می شه، چندین بار با روش های مختلف هم امتحان کردم ولی بازهم همین اتفاق افتاد با این که ویندوز بد.ن هیچ مشکلی بالا میاد، ممنون می شم اگر راهنمایی ام کنید.

    با احترام
    پاسخ:
    آخرین نسخه کالی رو نصب کردین؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی