Google+

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

حملات zero-day از آن دسته از حملات هستند که به خرابکاران اینترنتی اجازه می‌دهند کدهای مخرب خود را از راه دور و از طریق مرورگر کاربران اجرا نمایند. در همین راستا مایکروسافت طی بیانیه‌ای اعلام کرده کاربرانی که از مرورگر اینترنت اکسپلورر این کمپانی استفاده می‌کنند، با اعمال چند تغییر ساده می‌توانند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

مایکروسافت چندی پیش با ارائه یک بسته بروزرسانی امنیتی برای مرورگر خود، نقاط ضعف اینترنت اکسپلورر در مقابل حملات موسوم به zero-day را تقریباً از بین برد. اما در این میان دو راه حل کمکی نیز وجود دارند که کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ها، جلوی اعمال خرابکارانه برخی از مجرمان اینترنتی را بگیرند.

مایکروسافت اعلام کرده این نوع حملات در حال حاضر بر روی نسخه‌های 9، 10 و 11 از اینترنت اکسپلورر تأثیر دارند.

درصد نفوذ این حمله در سراسر جهان بسیار گسترده است. تعداد کاربرانی که در سراسر جهان به شبکه‌ی جهانی اینترنت متصل هستند حدود 22 درصد و افرادی که تنها با استفاده از کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ به این شبکه متصلند نیز 50 درصد برآورد می‌گردد.

به همین دلیل است که بسیاری از آژانس‌های امنیتی آمریکا و انگلستان به کاربران هشدار داده‌اند که هر چه زودتر دست به کار شده و جزء قربانیان احتمالی چنین حمله‌ای نباشند.

اما مایکروسافت برای تأمین امنیت کاربران در فضای مجازی چه تمهیداتی را اندیشیده است؟ در نسخه 10 از اینترنت اکسپلورر قابلیت جدیدی به نام Enhanced Protected Mode معرفی شد که لایه‌های امنیتی اضافی را برای جلوگیری از حمله‌ی بد‌افزارها ایجاد می‌نماید.

این قابلیت جدید به طور پیش فرض غیر‌فعال است. در ادامه می‌توانید نحوه‌ی فعال‌سازی آن در اینترنت اکسپلورر نسخه 10 و 11 را مشاهده نمایید.

1 – منوی Tools را انتخاب و سپس بر روی Internet Options کلیک کنید.

2 – در پنجره‌ی باز شده، Advanced tab را انتخاب نمایید.

3 – در لیست باز شده Enable Enhanced Protected Mode را پیدا کرده و چک باکس کناری آن را فعال کنید.

4 – اگر شما از نسخه‌ی 64 بیتی اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید، علاوه بر کارهای بالا نیاز است تا چک باکس Enable 64-bit processes for Enhanced Protected Mode را نیز انتخاب کنید.

5 – مرورگر را ببندید و مجددا باز کنید.

درست است که با فعال‌کردن قابلیت EPM می‌توان با خیال راحت به گشت‌و‌گذار در وب پرداخت، اما باید توجه داشت که EPM تنها بر روی نسخه‌های 64 بیتی ویندوز و همچنین نسخه‌های 10 و 11 از مرورگر اینترنت اکسپلورر کار می‌کند. همچنین برخی از وب‌سایت‌ها را نمی‌توان پس از فعال‌نمودن این ویژگی مشاهده نمود.

تا زمانی که مایکروسافت این مشکل امنیتی را به طور کامل رفع ننماید، بهترین کار استفاده از مرورگرهای جایگزین مانند فایرفاکس و کروم است. اگر مایل به مهاجرت به مرورگرهای دیگر نیستید نیز، بهترین کار انجام دستور‌العمل‌هایی است که در بالا توضیح دادیم.


منبع: zoomit.ir

نظرات (۳)

سلام اقای طاهری خسته نباشید ببخشید شما اطلاعی از سازمان هایی مثل وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و ... ندارید که ایا اینا سروراشون لینوکسه یا نه؟
پاسخ:
ویندوز بدون هیچگونه اینترنت و usb مگر سیستم های خاص شنود
ببخشید این احتمال داره که در اینده هر کدوم از این سازمان ها با لینوکس کار کنند؟
پاسخ:
بله
کلا لینوکس همیشه رشد میکنه
حالا تو ایران با سرعت کم
سلام استاد ببخشید شل اسکریپت یه زبان برنامه نویسی لینوکسه؟ میشه یه توضیح مختصر بدید؟
پاسخ:
شل اسکریپت یه فایل متنیه قابل اجراست که دستورات لینوکس رو توش مینویسیم و اون به ترتیب اجرا میکنه - برای قدرتشم اومدن یه سری از قابلیت های برامه نویسی مثل for, if, while,... رو توش پیاده سازی کردن
ایشالا مبانیشو توی یک ویدیو دارم آماده میکنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی