Google+

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

privacy

در یک حمله‌ی هکری که تصور می‌شود بزرگ‌ترین رسوایی تاریخ هک باشد، تصاویر برهنه و ویدئوهای روابط جنسی شماری از مشهورترین چهره‌های دنیای مُد و سینما به بیرون درز کرده است.

از بعدازظهر روز یکشنبه (۳۱ آگست-۹ شهریور)، یک هکر ناشناس با انتشار تدریجی تصاویر برهنه‌ی بازیگر زن برنده‌ی اسکار، جنیفر لورنس، و چهره‌های دیگری چون کیت آپتن، کیلی کوکو، ویکتوریا جاستیس، لی میشل، کرستن دانست، بری لارسن، ترسا پالمر، مری الیزابت ونستید، و ده‌‌ها مدل، خواننده، و بازیگر دیگر، فضای شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خبری را تحت تاثیر خود قرار داد.

گفته شده که این تصاویر از طریق حفره‌ای در برنامه‌ی ذخیره‌ی مجازی “آی-کلود” گوشی‌ اپل به بیرون درز کرده است.

در اولین واکنش به درز این تصاویر، سخن‌‌گوی جنیفر لورنس، با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تایید واقعی بودن عکس‌ها، انتشار آن‌ها را «نقض آشکار حریم خصوصی» خواند و با بیان این‌که «با مقامات تماس گرفته شده گفت هر کسی که تصاویر دزدیده‌شده‌ی این بازیگر را منتشر کند، «تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت».

در لیستی که این هکر ناشناس منتشر کرده، نام ۱۰۱ سلبریتی‌ به چشم می‌خورد.

در این میان، تعدادی از تصاویر منتشرشده به نظر می‌رسد ساختگی باشد هرچند که بیشتر عکس‌ها واقعی به نظر می‌رسند.

در همین ارتباط، شبکه‌ی اجتماعی توییتر، تعلیق حساب‌های کاربری که تصاویر برهنه‌ی سلبریتی‌ها را منتشر می‌کنند، آغاز کرده است.


عکساش واقعا فاجعه بودن - فقط میشه متاسف بود.

نظرات (۹)

این هم از اپل با این همه شهرت برای این چیزا هست که من هنوز 1100 استفاده میکنم امنیت کامل و وسیله دفاعی.....
پاسخ:
موافقم ۱۰۰٪
آخر و عاقبت خرید گوشی اپل .

این اتفاق ضزبه ای جدی به اپل است.
الان استالمن حال می کنه واسه خودش!
اصلا عکسهای اون رو تو اینترنت برداشتن کاملا پاک سازی کردن.

تقریبا همه ستاد و شرکت ها دارن همش رو پاک میکنند مثل فیسبوک توییتر و... .

تیم کوک واقعا نابود شد.
پاسخ:
توی تورنت ها پره!!
@mehran
چه ربطی به استالمن داره کامهران؟
مگه نرم افزار آزاد هک نمیشه؟
آخ اگه خونریزی قلبی رو یکی مث این هکر باوجدان کشف می کرد اون موقع استالمن حال می کرد
@behnam
ربطش به استالمن اینه:
http://www.gnu.org/philosophy/who-does-that-server-really-serve.html
خیلی قبل‌تر از این جریان، زمانی که Cloud تازه داشت شکل می‌گرفت استالمن در مورد خطراتش هشدار داده بود که البته نوستراداموس‌بازی هم نبوده! هر عقل سلیمی می‌گه گذاشتن اطلاعات حساس رو Cloud نابخردیه. بدیهیه که نرم‌افزار آزاد هم باگ داره ولی نظر من در مورد نرم‌افزار انحصاری یا آزاد نبود، بحث Cloud بود. آقای طاهری فکر می‌کنم وبلاگ‌نویسی کار سختی باشه براتون اگه مثل من دوستای نزدیکتون هم عجولانه مطالبتون رو بخونن!
پاسخ:
همه تاج سر ما هستن
من اکثر مواقع از ubuntu استفاده میکنم اما مجبورم ترمی دو بار در windows xp انتخاب واحد کنم (سیستم دول بوت است و چون رم کافی برای اجرای نرم افزارهای مهندسی ندارم مجبورم به خاطر صرفه جویی در رم از xp استفاده کنم 2gb ) فقط یک nod 32 ورزن 7 غیر اپدیت روی xp دارم . با این شرایط xp برای ورود فقط به سایت دانشگاه امن است یا خیر ؟ چه باید کرد ؟
پاسخ:
سلام -حداقل آنتی ویرستون رو با پسوورد های ۳۰ روزه آپدیت کنید
تورنت ؟؟؟ نه بابا فکر نمیکنم....! البته من خیلی با تورنت اشنایی ندارم اما یه مدتی فیلم اموزشی بازیسازی ازش دان میکردم اما فکرنکنم این چیزا داشته باشه!!!

شما که XP داری ....یک فایروال نصب کن تمام پورت ها رو ببند تا حدود خیلی زیادی رفع میکنه البته اگر پای یک هکر وسط نباشه که حفره از سیستم داشته باشه. خیلی رک گفتم.

دومین راه هم اینه که به طور مجازی روی ابونتو XP نصب کنید. من اینو پیشنها میکنم.

درکل قبول کنید خیلی لذت داره یک چیزی کشف کنی بعد تمام دنیا بفهمن. من عاشق این حسم!!!
مثل همین یا خونریزی قلبی و... .

به هر حال چیزی به اسم امنیت مطلق وجود نداره. اپل اسیب پذیره.
همشون اسیب پذیرن فقط یه مرد میخواد تو میدون بیاد.
پاسخ:
fapening
سلام
سایت بسیار جالبی دارید، حتی من همین یک سایت را از آشیانه بهتر می دانم، گرچه در آنجا زیاد فعالیت نداشتم و گذری بوده ولی کیفیت مطالب شما بیشتر است و بروز تر هستید و تنها به دنبال پول نیست بلکه این سایت را از روی علاقه شخصی راه اندازی نمودید و همه اینها از چیدمان عناصر سایت و توجه ویژه شما به کاربر پسند بودن سایت کاملا آشکار است و با انسان صحبت می کند.
من رو گوگل هدایت کرد به سایت شما و خیلی رخداد خوبی بود و شما در علاقه مندی ها، هک شدید.
امیدوارم همیشه پیروز و سربلند باشید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی