Google+

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

آموزش لینوکس و امنیت

مرجع آموزش لینوکس و امنیت پارسی

linuxMint

 

لینوکس مینت یکی از توزیع‌های گنو/لینوکس است که برای کاربرد شخصی و در ویرایش‌های مختلفی در دسترس است و براساس توزیع‌های مختلفی ساخته شده که همگی نهایتا به دبیان باز می‌گردند. تمرکز مینت بر روی کاربردی بودن (استفاده‌ی آسان) و سادگی نصب برای کاربرانی که تا کنون تجربه‌ای با لینوکس نداشته‌اند می‌باشد.لینوکس مینت به وسیله‌ی جامعه‌ی کاربری‌اش پایه‌گذاری شده است. کاربران انفرادی و شرکت‌هایی که از لینوکس مینت استفاده می‌کنند به عنوان اهداکنندگان، حامیان مالی و همکاران توزیع شناخته می‌شوند. کمک‌های مالی از طرف جامعه‌ی کاربری و تبلیغات روی وب‌گاه کمک می‌کنند تا لینوکس مینت رایگان و متن‌باز باقی بماند. در این آموزش به نصب و معرفی این توزیع میپردازیم.

 

دانلود آموزش نصب Linux Mint در VirtualBox

 

 

 

 

 

 

نظرات (۱۰)

سلام
اگه میشه کار با nfs را هم اموزش بدین
پاسخ:
سلام دارم روی آموزش sambaکار میکنم
به شما هم پیشنهاد میکنم با اون کار کنید
این آموزش متنی هست یا ویدیویی؟ اگر ویدیویی هست به چه زبانی؟ ممنون
پاسخ:
سلام - ویدیویی هست و به زبان فارسی - خودم ویدیو ها رو درست میکنم
سلام مهندس...آقا من بین Ubuntu و linuxmint موندم! بنظر شما کدوم یکی برا من که مشکلم با لینوکس و محیط ترمینالش هست خوبه؟ من دنبال توضیعی هستم که این ویژگی هارو داشته باشه:
اول محیط کاربری ساده و کاربردی
دوم وجود یک سافت ور سنتر قوی که نرم افزارهایی مثل virtualbox توش باشه و بشه راحت اونو بدون استفاده از ترمینال نصب کرد مثل آبونتو که این نرم افزار توی سافت سنترش هست و راحت نصب میشه!
سوم استیبل بودن و پشتیبانی قوی از سخت افزارهای لپ تاپ مثل وای فای و گرافیک و کارت صوت
ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ:
سلام
اوبونتو 12.04.4

خداییش رنگ سبز مینت خیلی ستمه

اما هر دوشون خوبن


مرسی...واقعا سایت فوق العاده ای دارید...پشتیبانیتون حرف نداره...من تازه به لینوکس مهاجرت کردم! امیدوارم بتونم در کنار شما از این سیستم عامل متن باز نهایت لذت و استفاده رو ببرم! ;-)
پاسخ:
خوشحالم که مفیده
یه سری تغییرات داریم میدیم که امیدوارم بتونه بهتر بشه
حتما با مدیریت شخص شما این سایت بهتر هم خواهد شد...موفق باشید مهندس
راستی امکان استفاده از شیلتر-شکن تو لینوکس هست؟ اگه هست راهنمایی کنید ممنون میشم
پاسخ:
ایمیل شد
از TOR هم میتونید استفاده کنید
سلام من اصلا کار با ترمینال رو بلد نیستم اگه اموزشی دارید لینکشو یذارید بسیار ممنون
پاسخ:
در قسمت آموزش لینوکس هست
سلام خسته نباشید
من VirtualBox رو روی اوبونتو نصب کردم و خواستم روش چند تا سیستم عامل از قبیل ویندوز رو هو نصب کنم و نصب هم کردم و بالا هم اومد ولی وقتی سیستم رو یه بار ری استارت کردم و باره ماشین رو اجرا کردم ویندوز رو بالا نیاورد و پیغام خطا داد، بعد از کمی گشت رو گذار فهمیدم باید Extension_Pack رو نصب کنم ولی در ادامه نصب نمیشه و و پیام خدا میده و بازم فهمیدم ما تحریم هستیم و نمیشه و باید ف شکن داشته باشم، من ترو رو رو سیستمم نصب کردم و با فایرفاکس مچش کردم ولی نمیدونم این مشکل رو حل کنم یعنی با فایرفاکس میتونم نفوظ کنم و برای مشکلم که یه نرم افزار میخواد افزونش رو نصب کنه و چون فیلتره نمیشه نمیدونم چکار کنم
خواهشا راهنمایی کنید
پاسخ:
آدرس فایل رو بدین براتون آپ کنم
ممنون چشم
یعنی مشکل همین تحرم هست؟ در ضمن من فایل Extension_Pack رو دانلود کردم و وقتی VirtualBox رو باز میکنم میرم سراغ این فایل و روش دوبار کلیک میکنم تا اجرا بشه و همین ابتدای شروع یه پیغام خطا میده که توش یه آدرس نت نوشته ، یعنی من همون آدرس رو کپی کنم و براتون ارسال کنم؟
سلام مهندس این پیغام خطا رو میده
Failed to install the Extension Pack /media/moghadam/MOGHADAM/Oracle_VM_VirtualBox_Extension_Pack-4.3.20-96996.vbox-extpack.
VBoxExtPackRegister returned VERR_VERSION_MISMATCH, pReg=0000000000000000 ErrInfo='Helper version mismatch - expected 0x10002 got 0x10001'.
پاسخ:
یه عکس از ارور برام بفرستید
سلام. من خاستم لینوکس مینت 14 رو روی ویرچوال باکس نصب کنم اما وقتی میخام اجراش کنم اجرا نمیشه ، ینی صفحه ی اول مینت میاد بعد گزینه ی اینستال رو میزنم دیگه صفحه وایمیسته
پاسخ:
لطفا چند تا عکس رو برام ازش ایمیل کنید به graymind.inc@gmail.com
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی